Fotogalleri
Axlar inköpta på Jula för 149:- st // Dock fick dom bantas lite med hjälp av svarven, tappade väl något kilo...
Bultcirkel 100/4 = Opeldelning.
Ett varningens finger får dock höjas! plocka isär och smörj/justera lager innan montering, saxsprintar endast itryckta... :/
Fästöron för stötdämparna tillverkade, totalt 8 st, 4 långa + 4 korta.
Stötdämpare inhandlade på Jula för 99:- st, begagnade var inte att fundera på med det priset...
Dubbla fjädrar, får eventuellt ta bort den ena om det skulle bli för styvt...
(Det kan det väl aldrig bli?...)
Hemgjorda bussningar tillverkade ur mässingsämne ipressade i stålrör med ditsvetsat fäste och slutligen toppad med en smörjnippel...
Närbild på höger bärarm/upphängning.
Båda bärarmarmsinfästningarna klara med monterade stötdämpare.
Närbild på den justerbara hylsan med sina 2 låsskruvar, för att kunna justera förspänningen/axellutningen.
Nu är hjulen monterade, 12" aliminium i svart och polerat, riktiga skönheter!...
Dags att justera in bredden och toe-in.
Ram i 40x20x2 fyrkantsprofil får sörja som frame för hela upphängningen,
Toe-in hamnar mellan 1-2 mm, tror det kan fungera bra.
Kan bli rätt bra det här! =)
Koppling/svirvel tillverkad av en rattstångsknut från Audi A6,
-nejdå - den är inte stulen, kunden fick en ny... han kan styra...
En motorkudde från Biltema får sörja som krängningshämmare,
risken är annars att bärarmarna kommer att pendla för mycket.
Efter tillverkning av fäste och montering mellan axlarna verkar
det fungera.
Motorkudde Volvo för 59:90, ett fynd...
Sådär, fick ramen färdig ikväll, tänker montera plastbaljan i gummikuddar monterade i ramens 4 hörn.
Och så en vy längsleds.
Släpunderredet sett upp&ner framifrån.
Sådärja, allt återmonterat för att kunna få fram höjden på dragstången.
Knuten fastsvetsad, ring samt kanal för katastrofwire ihopsvetsat.
Drag + ram ihopsvetsat.
Sådärja, Tennspacklat o klart, nu skall det finspacklas...